BEHANDELING MOGELIJK
BINNEN

24 - 36 UUR

Manuele Therapie

Manuele therapie is een methode,die direct aangrijpt op de gewrichten van ons lichaam m.n de wervelkolom en de gewrichten van armen en benen.Centraal in de manuele therapie staat het verbeteren van de gewrichtsbewegingen in het hele lichaam.

Door gewrichtsstoornissen (“moving disorders”) in de wervelkolom en gewrichten van armen en benen wordt-naast het optreden van pijn-ook het bewegen moeilijker of zelfs volledig beperkt. Door de specifieke kennis en vaardigheden van de manueel therapeut kunnen pijn en bewegingsklachten meestal direct,snel en efficiënt worden opgeheven.

Naast het opheffen van gewrichtsstoornissen krijgt U van de manueel therapeut ook oefeningen en trainings-adviezen om de herstelde bewegingsfuncties te onderhouden en om een terugval in de toekomst te voorkomen.
Ook bij een overmatige beweeglijkheid  in de gewrichten wordt U een passend  oefenschema of trainingsprogramma aangeboden.

Veel voorkomende klachten, die de manueel therapeut doetreffend  kan behandelen zijn :

- Hoofd-en nekklachten op basis van bewegingsbeperkingen van nek en wervelkolom
- Nek-en schouderklachten,die uitstralen tot in de armen
- Klachten hoog in de rug,die uitstralen naar de ribben en borst
- Lage rugklachten al of niet met uitstraling in de benen
- Artrose en bewegingsbeperkingen in de heup
- Duizeligheid veroorzaakt vanuit de nek
- Kaakklachten al of niet gecombineerd met nekklachten

Een afspraak maken?
Een afspraak maken voor manuele therapie? Neem gerust contact met ons op!